Wat is het nut als je een PSP Vita Jailbreakt/ombouwd?

Kan je dan net als de oude PSP gratis spelen downloaden en op de psp de spellen spelen? Of krijg je meer mogelijkheden?

Alvast vriendelijk bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Als je een ombouw laat uitvoeren is dat vrijwel altijd gericht op het kunnen spelen van gekopieerde spellen. Voor de PS-Vita is er nog niet veel te vinden, aangezien deze ook niet zo hard loopt.

Er is een mogelijkheid PSP-ISO's af te spelen en homebrew-programma's te draaien via savegame-exploits. Zie onderstaande.

De Sony Playstation Vita/PSVita kent een aantal savegame exploits binnen de PSP emulator op de handheld. Dit is nog geen complete ombouw waar je PSP en PSVita games/ISO’s kan spelen vanaf de memory card. Haken en ogen: je moet een specifieke PSP game kopen (op tijd voordat Sony deze offline haalt in de PSN store), je kan daarna ook je PSVita niet meer updaten naar een nieuwe originele firmware ofwel: je verliest online/PSN. Vervolgens kan je via een savegame exploit enkel binnen de PSP emulator homebrew draaien die ook op een PSP1 met CFW kan draaien. Je kan GEEN games afspelen in ISO formaat. Geen PSVita games, maar ook geen PSP1 games. Ofwel: deze hack is nu nog zeer beperkt en voor alle geupdate PSVita’s die de game(s) niet op tijd gedownload/gekocht hebben niet -meer- beschikbaar.

Persoonlijk zou ik het risico van ombouwen niet wagen als je ps-vita nog garantie heeft, want deze vervalt dan. Daarnaast lees ik op internet nog veel onduidelijkheid en is er nog weinig over bekend over het ombouwen van de Vita. Ook de mogelijkheid om via savegame-exploits te spelen lijkt teveel nadelen te hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Duidelijke informatie.