wat is een goeie computer/laptop die HD 1080 p filmpjes makkelijk kan renderen in after effects, prestaties etc.?

zoiets als een iMac of Macbook pro..

ik ben van plan om een spiegelreflexcamera te kopen en dus ook filmpjes ga bewerken.
op mijn huidige laptop is renderen vooral heel traag !

Toegevoegd na 3 minuten:
sorry, voor zo weinig geld mogelijk !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik had een budget van 600 tot 1.500. een mac heb je al 1.200 nieuw. 2e hands met een goede i5 of i7 proc. al voor 1.500
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet voor een Mac gaan, dan betaal je meer voor het merk dan voor de computer. Je kunt ook onderdelen kopen en zelf in elkaar zetten. (aangezien je verstand hebt van After Effects kun je ook wel een computer opbouwen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee helaas heb ik dat niet, ik weet alleen wat van de imac de i5 en i7 processors maar zo van de videokaarten en de geheugen wat het beste is en wat bij elkaar past helaas niet ..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Budget van 600-1500? Dat is op zijn zachts gezegd bijzonder. Daarnaast kom je met teveel losse eindjes, je moet voor ons even duidelijk maken of je een Mac wil of niet en of je desktop wil of een laptop. Als je het mij zou vragen, zou ik voor een Windows desktop gaan, dan heb je voor het minste geld de krachtigste bak. Een laptop verdubbelt de kosten, Mac verdrievoudigd/verviervoudigd de prijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Twigg (aangezien je verstand hebt van After Effects kun je ook wel een computer opbouwen). Dat is echt de grappigste conclusietrekking die ik ooit gehoord heb. Wat heeft het gebruik van After Effects met de kennis van computers assembleren te maken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sowieso is een laptop echt geen werken als het gaat om video bewerking, dan wil je eerder twee schermen aangesloten hebben.

Het beste antwoord

Heb zelf voor zo'n 500,- een prima W7 desktop gebouw, met een i7, 12 gig intern en een videokaart met i gig geheugen. Geef toe, de 12 gig is overkill, maar de videokaart, i7 en 4 gig intern zijn genoeg om je video's te bewerken.
Ik vind je logica trouwens wel leuk: ik koop een spiegel reflex en wil DUS ook filmpje gaan bewerken :-). Ik maar denken dat die dingen bedoeld waren voor foto's. Ach, ik zal wel ouderwets zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het zo bedoeld was. Hoofdvraag 1080p render filmpjes bla. ik ben van plan om een spiegelreflexcamera te kopen en dus(zoals ik boven in de hoofdvraag al had laten merken) ook filmpjes ga bewerken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp uiteraard de strekking van de vraag, en ik weet dat je met veel spiegelreflex camera's in HD kan filmen. Persoonlijk zie ik de combi spiegelreflex - video niet zo omdat ik voor beide verschillende apparaten heb.
Het was ook niet bedoeld als kritiek, maar meer als ( in mijn ogen) grappige constatering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk is een I7 voor video-rendering ook wel een beetje overkill.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo? Voor renderen kan je NOOIT teveel processorkracht hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt iedereen

Andere antwoorden (2)

Zoals gezegd een desktop is hiervoor altijd de beste
en de goedkoopste optie
naast voldoende geheugen 4gig of meer
misschien kun je ook letten op hoeveel geheugen hij max aan kan
iets dat later makkelijk uit te breiden is als je budget nu ontoereikend is
wat met een laptop waarschijnlijk moeilijker en duurder is
en natuurlijk een goeie video kaart
is de term i7 waarschijnlijk goed genoeg
de rest doet en dan niet toe tje een goed beeldscherm maar ga er vanuit dat dat niet moeilijk zal zijn
voor 1500 euro moet dat echt geen probleem zijn
capthavoc
12 jaar geleden
Voor het snel bewerken van video moet je een snelle processor hebben (3.2 -4.2 MHz (amd of intel)) en 8 of liever 16 Gb ddr3 1600 MHz geheugen en het beste is een desktop pc die in veel versies aan te schaffen is, een kwestie van geld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou je(of iemand anders) me het bewijs kunnen leveren dat 16GB beter werkt met video rendering dan 8GB, of zelfs 4GB? desktop pc die in veel versies aan te schaffen is Wat je daar mee bedoelt is me geheel onduidelijk. Overigens draait sinds 1986 elke PC sneller dan 3.2-4.2 MHz. Je bedoelde Ghz(flauw) maar ook dat is een slecht uitgangspunt tegenwoordig. Na de Pentium 4 periode (die volgens jou dus ook prima zijn, want ook tussen de 3,2 en 4 ghz te krijgen) gebruikte men technieken om met minder hz meer kracht te krijgen. Zo heb ik hier nog een van de allereerste Core 2 Duo's met 2,13 Ghz die elke P4 met gemak kan hebben (ook als hij op een core draait).